Sunday, April 5, 2009

Kemas Uma..

pagi-pagi lagi mak da jerit suh bangun!! aduhh tensionnya..yela ari minggu macam ni nak la tido lama sikit, penat semalam pun tak hilang..


haa..cite sal semalam, teringat plak aku pada kak ayu..hehe.. kepada kak ayu & abg zam "SeLAmat PenGantIN Baru seMoga KeKAl Ke AKhir HayAT" akak nak tau tak punya la payah kami berempat ni >>> 5ruz, najwa, dila & diana.. ni nak cari umah akak..ciap 3x berhenti nak tanya org punya pasal..huhu..tp Alhamdulillah kami selamat gak sampai ke teratak akak yg terletak di alor gajah, melaka!!! huhu..balik dr uma akak tu kami meneruskan perjalanan pulang ke KL, tapi sebelum tuh kami sempat jugak singgah di gerai-gerai sekitar tepi jalan tu..hahaha..shopping time..ni yg part paling aku suke ni...melaka kan terkenal dengan barangan kraftangan dan dodol asli buatan penduduk tempatan, aku juga tak ketinggalan untuk membeli beg tangan yg diperbuatan drpd buluh. selain aku jugak sempat membeli madu lebah asli, dodol, sagu n macam2 la..huhu..buah tangan dr melaka..=]

tuhh cite semalam, arini plak aku di kejutkan seawal pagi untuk menjalankan aktiviti gotong-royong dirumah ni..almaklum la rumah aku nak wat kenduri besar tak lama lagi..so, kena la kemas2 apa yg patut!! start from my bedroom. aku kena keluarkan almari baju segala harta2 yg ada tok di transfer ke bilik mak aku, yela bilik yg aku tido sekarang ni akan di hias untuk dijadikan bilik pengantin..fuhhh....letihnya...banyak tu baju aku, dengan kasut2 lagi..haaa..lepas ni lau nak besalin kena la aku g bilik mak aku..aduhh...tensionnya..

5 comments:

Anonymous said...

eleh...merungut nampak..kojap yo...nanti kyg dah tak dok uma tu

Shaharuddin Othman. said...

salam..

Kemas umah yee..
Ekk eleh buat rajin nya..
barape taun x kmas umah tu...
Kemas ye..jgn x kemas...heeee..

Anonymous said...

salam..

ajin nya kemas umah..
berapa taun x kmas umah tu..
ekk elehh..nak tunjuk ajin la tu..
kemas jangan x kmas ye...heee

Zuraida jemain said...

besalin apa dik? bersalin beranak ke besalin baju.. ? konpius akak dik ooi..

~..PriNCEss DyaNa..~ said...

*alamak..kantoi sudah..hehe..jgn mara kyg gurau jer tuh..huhu..=P

*uikss..ade jugak comment ker dr en.shahruddin ni..haha..msti la rjin bkn buat2 rjin lg tau..=]

*huhu..sy rajin la kemas uma..lau xcye jmput la dtg uma..hehe..

*bersalin baju sudah..hehe..