Sunday, April 26, 2009

I've Become A Student Again..

selepas 3 thn aku meninggalkan alam persekolahan dan hari ini aku telah berjaya menggelarkan diri aku as are student UUM..hahaha..tahniah..tahniah untuk aku!!! hehe..
bermula pada 23 April iaitu pd hari pendaftaran, mmg rmai sgt org..lebih kurang 60 org, some of them from n.9 n selebihnya from k.l. on the 1st day tuh, aku berkenalan dgn sorg member ni, name die mira from n.9 die bdk BPM, errmm..aku knl die pun sbb kebetulan kitaorg msa tuh ngah sama wat pendaftraan..sepanjang hari pendaftaran tuh aku lihat semua yg dtg mendaftarkn diri terdiri dr pelbagai peringkat usia..yela kate pepatah "tuntutlah ilmu sehingga ke liang lahat" so, tak kira sape pun kck,bsr,tua,muda semua berpeluang tok melanjutkan pelajaran..uikss..aku ni lebih2 plak..
ok slps daftarkan diri, aku di minta ke bilik yg seterusnya untuk mengambil gambar berukuran pasport untuk kad matrik..lama jugak la nk tunggu Q yela rmaikan.errmm..pas jer ciap amik aku terus jer ke bilik kuliah D, iaitu di mana taklimat bagi pelajar baru di adakan..sepanjang taklimat tuh aku mengambil sepenuh perhatian pada setiap penerangan yg di berikan oleh pensyarah dr UUM tersebut dr segi khusus yg ditawarankan, subjek2 yg disediakan, penggunaan elibray dan yg terakhir mengenai pinjaman yg di tawarankan oleh PTPN, MARA dan JPA.
setelah semuanya tamat, aku dan rakan2 student yg lain di minta untuk menyanyikan lagu Negaraku, lagu Biru serta ikrar Aku Janji Pelajar..sebagai tanda kami semua telah bersetuju dan berjanji untuk menjadi pelajar yg cemerlang..tepat kul 3.30 pm acara selesai..

P/s: Akhirnya aku berjaya jd student blk..psni byk la asigment yg aku kne buat..huhu..

7 comments:

Andriy Syukri Krevalichenko said...

"I've Become A Student Again.."
Atau Awak Mcm Sengaja Tulis Tjk
Mcm Tu?Hehehe..Ape2 Tahniah....
Amek Kos Apekah?

Shaharuddin Othman. said...

tahniah...semoga apa yang di capai selama ini akan menjadi kenyataan..buktikan...u on the best..

~..UdadyaNNa..~ said...

*syukri: haha..saje jer coz sy tau akn ade org yg akn komen punye..=P
amik BBA.

*shaharudin: huhu..amin..pape pun thnks yaa..=]

Ain Aishah said...

diana..
Tahniah dr sy..
study elok2 tau..
moga2 awak berjaya..
amin..

nana said...

congrats dyana..blaja rajin2 tau..dh ade peluang jgn disia2kn..cewah mcm fadillah kamsah lak..hehe..

cik dyla said...

tahniah2..
blaja rerajin..
jgn tiru asgment kite..
hahaha..

~..UdadyaNNa..~ said...

*ain: welcome..hehe..insyaAllah sy akn buat yg terbaik..amin..=]

*nana: huhu..tq kak..=] uikss..Aahhh la..kalah dr fadillah kamsah ni..=P

*dyla: hahaha..mekacih my fwenn.. hehe..tp sekali skala boleh en..hahaha..=P