Tuesday, February 10, 2009

Balik Kampung

haallluuuuuu.......=)
arini aku nk tulis kisah lek kg..hehe..cite sal lek kg, aku lar org prtma yg pling excited skali..huhu..
alkisah konon2nya aku nk lek kg ni sb nk tenangkn fkrn..byk mslh la kononnya..huhu.nk blk sorg pn x syok..aku pn mengajak lar shbtku ni yg bernama norfadila natasha a.k.a dila..hehe..ciap bg name pnh lg..saje..nk bg publisiti..[kpd shbtku dila, jika anda terbca story ku kali ni..jgn mra haa..]..=P

okla..nk di jdkn cite,dila pn bersetuju tok follow aku lek kg..kami merancang tok bertolak pd ari sbtu kul 7pg.Jumaat mlm sbtu tuh plak, pakcik raja iaitu ayahanda ku tlh mngajak kami brmndi-mnda kat kolam air pns hulu lngat..huhu..ikotkn ati aku mls nk g..yela sok da bajet nk gerak awl dr uma..tp disbbkn dila yg excited nk pg..aku pn jd terexcited jgk lar..hehe..kami smpi kat kolam air pns tuh bih krg kul1 lbeh, kbtln plak mlm tuh bln mngambang..so, kami brmndi-mnda dgn disinari bln terang la..hehe..pas ciap mndi,kami g mkn nsi lemak kat kg Baru plak..smpi jer uma kul 4pg,semuanya da letih msing2 trs tdoo..

keesokkn arinya, kami bertolak dr uma kul 9.30..wahh..jln jem tuh..bih
krg dlm 3jam perjlnan, kami pn slmt tiba ke kg halamanku..fuuhhh..letihnya..slps selesai kms brg kami pn merehatkn dri..ape lg..tdo time..hehehe..=P haa..kul5ptg tuh kami brciap2 tok memulakan aktiviti yg seterusnya...iaitu jln2 pusing pekan sabak..actually pekan ni trltk di sempadan selangor & perak..so, nk g pekan tuh kne lar naik smpan..huhu..aku da lme xnaik smpn..mcm pic kt sblh ni..hehe..teringat plak zaman muda2 dlu, mse kecik2 aku stay kat kg, tiap ari jumaat mlm sbtu ade pekan so, mk.andak lar yg rjin bwk aku ke pekan..yg pstinya naik smpan lar..windunya..zaman muda2 dlu..huhu..


tp en sblm naik smpn aku smpt lg posing tau..huhu..jgn trkjt plak, pkcik yg kt blkg aku tuh bkn nk bnh dri..actually pkcik tuh tuan empunya smpan yg kami naik..hehe..=P

smpai kat pekan sabak, kami pn pg lar mncri mknn tok dimkn..lapar tuh..mne xnye..tgh ari xmkn lg..huhu..dlm mse mncri mknn tuh, kami smpat gak lar shopping ape yg ptt..hehe..da name pn pmpuan..bak kate dila dlm blognya"pmpuan ni nafsu shoppingnya terlbh skit" hehe..=]
pnyela sbk membelek bj, sedar2 dar kul 7ptg, kami pn bergegas lar pg ke jati semula..yela da jnji ngan pkcik sampan tuh..t lau pkcik sampan tuh tgglkn kami..xblk lar jawabnya!!!


aku sempat gak suh dila amik pic matahari terbenam..waktu snje..mmg nmpk cntik sgt..sesungguhnya mmg indh ciptaNya.

mlm tuh kami ade aktiviti lg, g uma pk.ngah aku ade knduri naik buaian cucu sulung die..hehe..meriah giler..da mcm knduri betunang plak..=P akhirnya,slps semuanya selesai..kami pn plg keuma..huhu..kcian plak aku tgk dila, yela ingat dpt la rest kt kg..hehe..tp nk wat cmne..die yg nk ikot..=P mlm tuh kul 12.30mlm br aku melelapkn mate..

Ahad paginya, aku bgn agak lmbt sedikit..huhu..almklum lar..letih!!! this is 1st aku drive jaoh..=] ok..tok aktiviti yg terakhir, kami prgi mncari mentarang..ermm..papa dila yg request bnda alah tuh..aku pn xpnh tgk upenya cmne..ciap cri kt psr tuh..tp xjmpe..petai ader lar kami jmpe..mcm yg kt sblh ni..hehe..=)
at the same time, kami smpt jgk singgah kdai roti, roti ni mmg favourite ayahandaku..lau stiap kali blk kg, mmg da mnjd perkara wajib tok mmbelinya..hehe..

ps da ciap bli roti..kami pg ke BNO [Bahtera Nakhoda Omar] alg2 da lek kg..aku bwk lar dila berjln ksana..huhu..yg kat bwh ni adalah di antra pose kami..huhu..cm artis plak nk main pose2!!!


ptg ahad tuh kami berangkat pulang ke K.L, betolak dr kg kul 6ptg, smpai uma kul 10.30mlm..aduhh..jln jem giler..kat batu cave tuh..berduyun2 penghanut agama hindu membnjiri batu cave..yela..celebrate thaipusam..tok semua warga india yg menghanut agama hundu Happy Thaipusam Day..=]

haaa...smpai cni jer story ku kali ni..
huhu....byeeeee..=P

No comments: